logo
 

BASIS TROUBLESHOOTING : indicatie door leds

  • GROEN – Niet geïnstalleerd (fabrieksinstelling)
  • KNIPPEREND GROEN – In connectie tijdens installatie procedure
  • WIT – Geconnecteerd met het netwerk en klaar voor gebruik
  • BLAUW – Gedempt
  • KNIPPEREND ROOD – Netwerk connectie probleem
  • ROOD – Defecte zone: contacteer onze servicedesk
Nuvo

Wat betekent het bericht “Not connected” in de App?

Nuvo
  • Het eerste deel van de communicatie is de identificatie via UPnP. De gateway krijgt een IP adres op het netwerk via een DHCP server en wisselt informatie uit. Hiervoor moet het UPnP protocol geactiveerd zijn in de router. Je kan dit na kijken door het IP-adres van de router in te geven in de browser en de configuratiepagina van de router te openen.
  • Probeer om de router te laten heropstarten. Deze handeling lost vaak al veel communicatie problemen met de DHCP server op.
  • Een ander communicatie probleem kan zijn dat er geen multicasting mogelijk is. Hierdoor is de communicatie van het Nuvo audiosysteem met de verschillende zones onmogelijk. Als het netwerk gebruik maakt van een combo modem/Wi-Fi router van de internet provider, kan het zijn dat de instellingen dienen te worden aangepast. Kijk in de router configuratie naar Multicasting of IGMP proxy. Als deze aan staat probeer hem dan eens uit te zetten en vice versa.

Besturingstoestellen kunnen de zones niet vinden?

Hoog dataverkeer en interferenties op het 2.4 GHz draadloos spectrum kan eventueel er voorzorgen dat de bedieningsapparaten de draadloze zones in het systeem niet kunnen besturen. Het is beter om tot een wifinetwerkanalyse over te gaan en een aantal maatregelen te nemen:

- Connecteer de spelers in de buurt van de draadloze bron (Access Point of router)
- Probeer het kanaal van de Wi-Fi te veranderen in de router
- U kan de Nuvo verbinden met de 5GHz band van uw router

Je kan wisselen tussen de Wifi frequenties 2.4GHz en de 5Ghz band door 3 seconden op de mute knop te drukken, om terug te keren naar de vorige band dient u deze procedure te herhalen. 

Nuvo mute sound

Hoe terugzetten naar fabrieksinstellingen?

NV-P100 / NV-P200 / NV-P300 / NV-P400-EU / NV-P500-EU

  1. Schakel de stroom uit van de zone door de schakelaar aan de achterkant van het toestel. 
  2. Schakel de stroom terug aan.
  3. Als de LED op het voorpanneel voor de eerstemaal knippert, raak dan volume omhoog en volume omlaag tegelijkertijd aan en hou deze ingedrukt.
  4. Als de LED groen knippert kan je de toetsen loslaten.
  5. Laat de zone herinitialiseren als de witte LED knippert.
  6. De herstelprocedure is beeindigd als de LED vast groen oplicht.
     

NV-P3100 / NV-P3500

  1. Schakel de stroom uit van de zone door de schakelaar aan de achterkant van het toestel.
  2. Schakel de stroom terug aan.
  3. Als de LED op het voorpanneel voor de eerstemaal knippert, druk dan de setup toets in en hou in gedrukt.
  4. Als de LED groen knipperd laat dan de knop los.
  5. Laat de zone herinitialiseren als de witte LED knippert.
  6. De herstel procedure is beeindigd als de LED vast groen oplicht.

Hoe werken de ingebouwde diagnose tools?

Via een browser kan een diagnosepagina geconsulteerd worden; deze zijn zeer nuttig voor troubleshooting.

Om op de diagnosepagina te komen: open een browser pagina en voer het IP adres in van de player 192.168.1.110/diagnostics.fcgi.

Nuvo diagnose

Of open het rechtstreeks vanuit de App van op de diagnostic pagina.

Nuvo diagnose

Zone Software upgrade geeft problemen?

  1. Geef het systeem een aantal minuten de tijd, het zou zich van zelf moeten herstellen.  
  2. Kijk na of er zones zijn met een vaste rode LED. Als dit het geval is ga naar: http://downloads.nuvotechnologies.com/software/release/golden/zone/latest/tlvupdate 
    download en update naar de root directory van een USB sleutel.  
  3. Schakel de stroomschakelaar van de zone uit en sluit de USB sleutel met de software update aan.  
  4. Zet de stroom van de zone terug aan.  
  5. De LED zal bij de opstart wit knipperen en groen bij de update.  
  6. Als de update is uitgevoerd en de zone is heropgestart zal de LED terug vast wit branden.  
  7. Ga terug naar "Settings" / "System" / "About". Al de zones moeten het zelfde versie nummer hebben
Nuvo Zone Software

Maak een afspraak in de Concept Store

Komt u graag eens een kijkje nemen in onze concept store? Laat hieronder uw gegevens achter en wij contacteren u voor een vrijblijvende afspraak.

 
1 Start 2 Complete